Ett framgångsrikt och uppskattat år kröntes under kvällen den 9 mars med en andraplats i kategorin ”PR & Kommunikation + 15 MKR”.

– Jag är oerhört stolt över kollegorna på Hill+Knowlton som genom kvalitet i leveranserna och ett aldrig sinande fokus på kunderna gör att vi tar hem silvermedaljen i Årets Byrå, säger Åsa Mogerud, vd Hill+Knowlton Strategies Sverige.

H+K på plats på Årets Brå 2022-galanPå plats på Berns fanns utöver Åsa även kollegorna Carina Berg, Kaisa Lundberg och Max Olderius – medan flertalet ur personalstyrkan följde händelserna från de nya lokalerna på Birger Jarlsgatan via sociala medier och uppdateringar via sms. En kväll att känna stolthet över, och som ger ytterligare positiv energi till 2022.

Nomineringen till Årets Byrå var svenska Hill+Knowltons första. Hittills. Fortsatt hårt och engagerande arbete, med kundnära fokus och relevant kommunikation som ger avsedd effekt, hoppas Åsa Mogerud kan placera dem på pallen även nästa gång byråerna samlas på Berns.

– I år har vi fått in flera spännande kunduppdrag och det fortsätter i full fart framåt. Nu bygger vi ett ännu starkare Hill+Knowlton genom flera spännande rekryteringar och samarbeten, säger hon.

Tillsammans med tre andra byråer var alltså Hill+Knowlton Strategies nominerade till Årets Byrå i kategorin ”PR & Kommunikation 15+ MKR”. Till grund för nomineringen ligger hur väl byrån presterat i termer av ett NKI-index som är baserat på 14 olika kriterier.

 

Pallplatser PR & Kommunikation 15+ MKR

  1. Westander
  2. Hill+Knowlton
  3. Coreworkers

Årets Byrå arrangeras av research- och strategibolaget Regi. Till årets upplaga kvalificerade sig totalt 132 byråer fördelat på 16 olika klasser. För att slutligen komma fram till vinnare och finalister per kategori har Regi samlat in över 2100 bedömningar från kommunikationsköpare som i sin tur fått bedöma och betygsätta det senaste årets samarbeten; allt utifrån varför man en gång valdes som byrå, hur man är positionerad på marknaden och hur väl byrån presterar under kundförhållandet samt skälen till att vissa byråsamarbeten avslutas. Samtliga byråer (132) har aktivt valt att delta i studien och därmed få sina relationer utvärderade och kvalitetssäkrade av tredje part.