RBK och Doconomy har vunnit Grand Prix i kategorin Creative eCommerce i Cannes Lions. Vi är verkligen glada över att säga grattis till RBK och hela teamet på Doconomy för den välförtjänta vinsten. Hill+Knowlton Strategies har medverkat med PR och kommunikation i Doconomy-projektet och vi är oerhört tacksamma över att RBK valde just oss som partner.

Doconomy har skapat DO Black, det första kortet med en koldioxidutsläppsgräns som hindrar dig från överutnyttjande, inte baserat på tillgängliga medel utan på konsekvenserna av din konsumtion. Den innovativa lösningen kombinerar tre funktioner: Möjligheten att mäta effekterna av varje transaktion (Åland Index), den uppsatta koldioxidutsläppsgränsen beräknad per land / capita och betalningssystemets integrering av koldioxidutsläppsgränsen som överensstämmer med finansiella kreditnivån.

För mer information, se Doconomys Cannes Grand Prix-vinnande video på Vimeo. För mer information om Cannes Lions, besök deras webbplats här.