Virtuella evenemang


Tillbaka

Den digitala framtiden för evenemang

Människor är av naturen sociala varelser och evenemang har länge varit en hörnsten i försäljnings- och marknadsföringsplaner. Men COVID-19 har tvingat oss att tänka om och hitta nya sätt att få kontakt med människor. I takt med att människor reser mindre och nya tekniska lösningar accelereras kommer dominoeffekten påverka hur vi interagerar och kommunicerar under lång tid framöver.

Vi måste helt tänka om syftet med evenemang, hur man kan omsätta deras fysiska fördelar såsom innehåll, nätverkande och den sociala upplevelsen till nya uppslukande digitala upplevelser.

På H+K erbjuder vi ett fullservicepaket för digitala evenemang som nyttjar vår egen Studio samt tredjepartsplattformar. Vårt integrerade tillvägagångssätt levererar allt du behöver för framgångsrika digitala event, från projektledning och innehållsproduktion till PR, bokningar, design, koncept och utförande.

Ett heltäckande tjänsteutbud

Framgångsrika virtuella evenemang finns i många olika format och stilar. Men det finns några grundläggande saker vi kan hjälpa till med för att säkerställa ett lyckat resultat oavsett vilket medium du föredrar.

En episodisk serie av berättande som en användare kan ladda ner till en personlig enhet för att enkelt lyssna. Streamingapplikationer och poddtjänster ger ett bekvämt, integrerat sätt att hantera en personlig spellista över flera poddkällor och uppspelningsenheter.

Ett webbseminarie är ett engagerande online-evenemang där en talare eller en liten grupp talare levererar en presentation till en publik som deltar genom att skicka frågor, svara på omröstningar och använda andra tillgängliga interaktiva verktyg. Att driva webbseminarier är ett effektivt sätt att engagera din publik, öka dina affärsmöjligheter och växa ditt företag.

Nya produktlanseringar är avgörande för ett varumärkes tillväxt och anseende. De flesta inkluderar redan digitalt innehåll och under en tid framåt kommer många lanseringar att hållas online. En produktlansering online behöver samma känsla av innovation och spänning som en fysisk lansering där digitala event även innebära att du kan inkludera mer innehåll och få en längre livslängd.

Presskonferenser har under årens lopp utvecklats från att vara en standarddel av PR-verktygen till att vara en sällsynt händelse med fokus på stora offentliga evenemang eller på stora företagsnyheter. I en värld där allt känns osäkert måste företag och organisationer behöva kommunicera stora beslut på ett tankeväckande och ansvarsfullt sätt. Att gå digitalt kan ge kommunikatörer mer kontroll över innehållet, budskapet och interaktionen med media – men det kan också ses som att det begränsar företagets transparens. Presskonferenser kommer sannolikt att användas för lansering av företagsinitiativ, hantering av dåliga nyheter eller för anseendefrågor.

Företagskonferenser är en viktig del av varje bransch. Nu blir virtuella evenemang mainstream och erbjuder nya sätt att få ut mer av din budget. Ett online-evenemang har inga geografiska eller mobilitetshinder då du kan inkludera en bredare publik och bjuda in globala talare utan resekostnader. Digitalt innehåll kan gå djupare och hålla längre än tryckt material. Formaten kan inkludera plenumpresentationer, paneler, breakout-grupper, utställningar och nätverkande möjligheter.

För mer information, maila jenny.astrom@hkstrategies.com

Sam Lythgoe

Global Chief Business Development Officer

Sektorer

H+K levererar djupa branschkunskaper i kombination med specialiserade kompetensområden. Vi förstår våra kunders ekosystem och hur man engagerar deras målgrupper.
Läs mer

Produkter

Bakom alla våra insiktsledda idéer och kommunikationsstrategier ligger en djup förståelse för data och analys, kreativitet, innovation och storytelling.
Läs mer