Syfteskonsultering


Tillbaka

Vi anser att de största företagen måste sammanföra deras verksamhets- och kommunikationsstrategier uitfrån prestanda och syfte för att kunna skapa preferens.

Nuförtiden pratar vi direkt till våra kunders intressenter, vare sig det är aktieägare och politiker eller föräldrar och tonåringar. Gränserna inom kommunikation har suddats ut och idag finns det en mindre skillnad melllan B2B och B2C – vi lever i en kommunikationsvärld som utgår från Business to Human (B2H).

På H+K har vi utvecklat en syftesdriven kommunikationsmodell där kärnan i allt arbete vi gör är syftet. Det ger oss möjligheten att utveckla er sak och olika riktning på berättelser som gör att ditt syfte är relevant och tilltalar din publik. När vi utvecklat ert varumärkes sak och hittat de olika berättelserna, skapar vi innehåll som lyfter din berättelse till målgrupperna. En datadriven publiceringsstrategi säkerställer att innehållet ses på rätt plats.

Våra idéer fungerar i köpta, ägda, förtjänade och delade plattformar och försäkrar att dina din kommunikation får ett momentum som inte är enskilda toppar.

Syfte (Purpose)

Varför ni existerar och arvet ni lämnar efter er i världen.

  • Det emotionella
  • Det rationella
  • Varför det är viktigt

Sak (Cause)

Ändamålet är din kreativa plattform; den röda tråden som väver samman all din kommunikation.

Det är bron mellan syftet och berättelserna.

Ett företags sak gör budskapet mer relevant och tilltalande för målgruppen.

Berättelser (Story Arcs)

Det är de teman vi tar fram genom företagets sak. Du får olika historierubriker för olika målgrupper och kanaler. 

Ditt berättelser stödjer ditt syfte genom att sammanföra all din kommunikation i en röd tråd.

Sektorer

H+K levererar djupa branschkunskaper i kombination med specialiserade kompetensområden. Vi förstår våra kunders ekosystem och hur man engagerar deras målgrupper.
Läs mer

Produkter

Bakom alla våra insiktsledda idéer och kommunikationsstrategier ligger en djup förståelse för data och analys, kreativitet, innovation och storytelling.
Läs mer